Hogyan szerezz több követőt az Instagramon

Bevezetés

Manapság már nem elegendő egy-két tetszetős kép, hogy felkeltsük az emberek figyelmét.
Az algoritmusok változása és a konkurencia miatt, sokkal keményebb munkát vesz igénybe a követőbázis kiépítése.
Szakmai cikkünkben adunk pár tanácsot, hogyan növelheted meg követőid számát.

Az alapbeállítások elvégzése

A profil megfelelő kitöltése elengedhetetlen a követőszerzéshez, hiszen ezzel tudsz jó benyomást kelteni azokban a látogatókban, akik először járnak a profilodon.

Vegyük sorra melyek ezek az alapbeállítások:

  • Profilkép
  • Bemutatkozás
  • Kiemelt történetek
  • Megosztott tartalmak

 

Ez az első kötődési kapocs közted és közte, úgymond egy visszaigazolás, hogy jó helyen jár. Miért fontos ez?
A válasz egyszerű, a látogató 1 percen belül eldönti, hogy mennyire relevánsak számára az általad közzétett tartalmak, tehát ez határozza meg a bekövetést.

Ahhoz hogy minél több követőd lehessen, egységesen letisztult stílust kell hogy visszatükrözzön a profilod minden egyes eleme.
A tartalmaidnak követniük kell az elején meghatározott stílust, és azt a lehető legjobb minőségben kell megosztanod.

Profilkép: A profil megtekintése előtt a profilkép és a név az első figyelemfelkeltő eszközünk, éppen ezért rendkívűl fontos – márkák esetében kifejezetten – hogy mindkettő rendben legyen. Nagyon sok esetben – márkáknál is – a közzétett tartalmak megfelelő minőségűek, de vagy nincs, vagy rossz minőségű képet használnak, illetve nem eléggé releváns a kiválasztott név. Cég esetén logót tölts fel, a logó, a profilkép területének kb. 60-70%-át kell hogy elfoglalja, a stílusos megjelenés érdekében.

Bemutatkozás: Erre a szekcióra több megfelelő megjelenés is létezik, sőt egyes világmárkák esetében a kevesebb néha több elve érvényesül, de a legtöbb márka és az influencerek esetében, mi az alábbiakat javasoljuk.

  • Rövid, egysoros bemutatkozást használj
  • Használj reveláns hashtag-et a bemutatkozásodhoz, készíts sajátot és használd!
  • Használj emoji-kat, igazold vissza számára vizuálisan is, hogy jó helyen jár
  • Helyezd el a weboldalad / webáruházad linkjét, ezáltal terelheted követőidet az oldaladra


Kiemelet történetek:
Ennek segítségével kategórizálhatod a történeteidet az oldaladon, ezáltal színesebbé teheted profilod / oldalad.

  • Rendezd őket kategórikusan
  • Válassz releváns gyűjtőneveket
  • Használj címkéket és hashtageket történeteidben
  • Adj hozzájuk a stílusodhoz illő egységes borítóképeket (Több fajta megjelenés is létezik, pl. ikonos, szöveges, színes stb.)

Megosztott tartalmak: Gondold végig posztjaidat, legyen bennük logika, ennek segítségével több követőt szerezhetsz.
Ennek megvalósításához számos programot használhatsz, aminek segítségével például az alábbiakat valósíthatod meg (természetesen sok más fajta is létezik):

  • Frame megjelenés – keretes megjelenés: letisztult, minimál megjelenést tükröz
  • Quotes megjelenés: ha minden második poszt idézet, egyedi megjelenést adhatsz tartalmaidnak
  • Vertical megjelenés: mutatós és egyszerű megoldás, ha minden harmadik posztod szöveges kép
  • Grides megjelenés: sok munkát igényel, bár az instagram algoritmusa nem kedveli, a kreatív megjelenés garantáltan mindenki tetszését elnyeri

Törekedj arra, hogy megtartsd a kiválasztott stílust a posztjaidban, kifejezetten a képek effektjeit illetően. Sokkal sikeresebbek azok a profilok, amelyek egységes megjelenésre és effekthasználatra törekednek. Íme pár példa a megjelenésre.

Ezeket a méreteket használd:

  • Instagram poszt méret: 1080 x 1080 px
  • Instagram stories méret: 1080 x 1920 px 
  • Instagram stories képarány: 9:16


Egyéb hasznos tanácsok:

  • Tereld meglévő közönséged (hírlevél, facebook stb.) az Instagramra, egyedi tartalmak segítségével
  • Cég esetén terjeszd márkád renoméját influencereken keresztül
  • Használj Adobe Lightroomot, aminek segítségével kihozhatod a legjobbat képeidből
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: email

ADATKEZELŐ ADATAI:

Megnevezés: Almádi Gábor ev. DESIGNCORP Hungary (továbbiakban: Adatkezelő)
Levelezési cím: 1184, Budapest Aranyeső utca 8.
Adószám: 68241599-1-43
Telefon: +36703252130
Email: info (kukac) designcorp.hu
Honlap: https://designcorp.hu
Tárhely szolgáltató neve: Nextserver Kft.
Adatvédelmi Szabályzat: https://nextserver.hu/privacy-policy/

AZ OLDALON ADATOKHOZ KAPCSOLÓDÓ ADATKEZELÉSEK:

Az Adatkezelő a jelentkezés során a látógató által megadott személyes adatokat kizárólag egyeztetés miatt tárolja, mindig bizalmasan és a hatályos jogszabályoknak megfelelően kezeli, harmadik félnek nem adja ki.
A kapcsolatfelvétel során megadott adatok küldése SSL titkosítással ellátott csatornán keresztül történik a Látogató adatainak védelme érdekében.

A KAPCSOLATFELVEVŐ ADATAINAK, TÖRLÉSÉT ILLETVE TÁJÉKOZTATÁST AZ ALÁBBI MÓDON KÉRHET:

E-mail: info (kukac) designcorp.hu

A KAPCSOLATFELVEVŐ ADATAINAK NEM JOGSZERŰ KEZELÉSE ESETÉN AZ ALÁBBI HELYEN ÉLHET PANASSZAL:

Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság
1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C.
Levelezési cím: 1530 Budapest, Postafiók: 5.
Telefon: +36 -1-391-1400
Fax: +36-1-391-1410
E-mail: ugyfelszolgalat (kukac) naih.hu

A rendelettel kapcsolatos információk az alábbi linken tekinthető meg:
https://www.adatvedelmirendelet.hu/a-rendelet-szovege/